Un alt final (part1)




Era ceasul unu noaptea. Desi pareau ca stau si se privesc, ochii lor priveau dincolo de ceea ce se afla in acea camera micuta a unei garsoniere in care timpul parea parca ca se oprise. Era asa de liniste incat isi puteau auzii unu altuia respiratia. El pe marginea patului cu mainile la cap si privind spre usa, ea stand in picioare in dreptul geamului. Cu ochii cand la el, cand la cerul plin de stele si luna plina de afara, lua o tigara din pachetul de pe masa, se uita lung pe geam, si zise:


Ea : - De ce imi faci una ca asta? Te gandesti numai la tine, te gandesti ca numai tu existi pe acest pamant si ca totul ar trebuii sa se invarta dupa tine, esti un egoist... da! asta esti!

El: - ....

Ea: - Tacerea ta imi da de inteles ca am dreptate! Nu este corect! Imi ziceai candva ca nu putem merge departe in prietenie daca nu suntem dispusi sa ne iertam unii altora micile defecte...iar acum tu imi faci una ca asta, ce-i cu tine?

El: - Tu vorbesti?!? Care nici macar nu stii cum ma simt. Nici macar nu m-ai intrebat vreodata daca ma simt bine, daca ma simt rau, daca imi este foame, daca imi este sete, daca fac ce fac si sunt, unde sunt pentru ca imi place... si ma faci pe mine egoist? Toate conversatiile pe care le purtam incep cu acelasi subiect si se termina in aceeasi maniera...e surprinzator sa aflii cate conversatii pe care le avem se transforma foarte repede intr-un monolog...

Ea: - Deci asta sunt eu pentru tine...un monolog! Nu imi vine sa cred, prin cate am trecut impreuna si tu ma consideri un "monolog"?

El: - Stiam ca o sa reactionezi asa! Acelasi lucru il faci mereu... te grabesti sa tragi concluzii, fara sa stai sa analizezi cu adevarat ce se intampla intre noi, de ce am ajuns in situatia asta... da chiar, stii de ce am ajuns in situatia asta?

Ea: - ...

El: - Bineinteles ca nu stii, mereu esti mai preocupata de tine, decat de ceilalti! Daca tie iti este bine automat crezi ca si celor din jurul tau le este bine, chiar crezi ca daca cei din jurul tau fac ca tine, insemana ca si vor sa faca asta? Gresesti enorm! Ca sa nu mai zic ca daca cineva este mai presus de tine nu poti sa accepti asta! Mereu esti in competitie cu lumea din jurul tau... si nu mi-ai zis niciodata de unde provine aceasta teama...

Ea: - Si de ce imi spui toate astea tocmai acum?

El: - ...acum?!? Am tot incercat din rasputeri sa te fac sa iti dai seama ca felul cum dai pretuieste mai mult decat ceea ce dai, pentru ca nu-i de ajuns sa faci bine, mai trebuie sa-l faci si bine!

Se ridica de pe pat si merse sa isi ia un pahar cu apa, era incredibil de cald. Una din cele mai toride zile de vara isi prevestea venirea. Se lasa iar linistea, se auzeau doar greierii de afara. Lua si el o tigara din acelasi pachet si se aseza pe scaun cu fata spre ea. Desi initial nu avusese nici o reactie, in momentul cand el se aseza pe scaun ea nu isi mai putu stapanii emotiile se intoarse cu fata spre el si ii zise:

Ea: - Si ce crezi ca tu esti mai bun de atat? Esti un nimeni! Esti un las care nu a facut nimic cu viata lui si acum incearca sa dea vina pe altcineva pentru esecurile lui. Am incercat sa fiu langa tine si sa te sustin, sa te ambitionez dar se pare ca nu am avut cu cine. Am vazut in tine un om minunat, un om cu zambetul pe buze si dispus sa treaca peste toate greutatile, unde a disparut aceasta persoana? Dai mereu vina pe mine pentru nereusitele tale. Esti patetic! In loc sa faci asta mai bine ti-ai pune intrebarea si te-ai gandii cate lucruri minunate s-au intamplat in viata ta de cand suntem impreuna! Te mai dai si rotund. "Eu sunt omul care le stiu pe toate!". Cacat! Tu care le stii pe toate trebuie sa stii si ca...nu puterea marilor sentimente face oamenii superiori, ci durata lor!

El: - Omul minunat despre care vorbesti tu, este aici! (si arata spre inima lui) Se uita la tine, numai ca tu nu mai vrei sa vezi acea parte minunata. Ti-ai indreptat privirea mai mult spre cei din jurul tau si ti-ai format o parere ca asa trebuie sa fie si cu noi. Privim case, masini, joburi de succes, familii fericite care ies cu copii la iarba verde in timp ce relatia noastra se scurge secunda cu secunda pe zi ce trece. Numai ca noi suntem prea grabiti sa ne mai acordam atentie sa ne privim, sa ne intrebam ce simtim unul prentru celalalt, ce ne dorim cu adevarat de la viata, dar mai ales ce ne dorim de la relatia asta? Nu sunt nerecunoscator, pentru tot ce ai facut pentru mine, dar cateodata chiar ma intreb daca chiar ai facut asta pentru mine! Sau ai facut-o pentru ca tu sa te simti mai bine ....

Se lasa iar linistea , dar tensiunea care se acumulase in acea camera.... tot se simtea. Mirosul de fum de tigara si caldura care incepuse sa se mai potoleasca odata cum venirea diminetii incepu sa ii oboseasca. Ea se aseaza usor pe pat si cu ochii lacrimand, isi fixa privirea spre el si desi parca vroia sa ii zica ceva, simtii ca nu se mai poate stapanii si incepu sa planga. Dupa cateva minute in care el parea ca nu se lasa influentat de iesirea emotiva a ei , ea isi trase rasuflarea si cu ochii inca plini de lacrimi ii zice:

Ea: - ...am facut-o pentru NOI !





(to be continued)...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu