evolutie fara revolutie!



...Fie ca functionam ca un grup sau ca si persoana singulara cu totii suntem supusi involuntar sau nu, unei evolutii. Dar de ce sa asteptam sa evoluam? De ce sa nu ne dorim noi sa facem asta? Analizand aceasta situatie, imi permit totusi sa definesc ca si "evolutie" amestecul dintre..."constiinta","vointa" si "actiune". Sa le luam pe rand! Ce este constiinta? Daca am lua definitia mai academica am defini constiinta ca
sentiment pe care omul îl are asupra moralității acțiunilor sale. Mai bine zis si pe intelesul tuturor, constiinta ar putea fi foarte bine definita si ca: "latura a omuli care il impiedica sa faca lucruri rele sau distructive atat pentru el cat si pentru societate". Bun! Ce este vointa? Capacitate de a concentra eforturile spre realizarea unui anumit scop. Si cu asta am spus tot, despre vointa! Din pacate aceasta vointa de una singura, nu prea ne ajuta in realizarea evolutiei. Daca am amesteca constiinta cu vointa ar rezulta in termeni liberi "dorinta de a face lucruri". De la dorinta de a face lucruri la evolutie nu mai este decat un pas, si anume "actiunea". Nu este de ajuns doar sa vrei, trebuie sa si faci! Daca as putea sa fac un rezumat la ce am scris mai sus ar suna cam asa:

“Evoluţia omului este evoluţia constiintei sale, şi “conştiinţa” nu poate evolua inconştient. Evolutia omului este evoluţia voinţei sale, şi ”voinţa” nu poate evolua involuntar. Evoluţia omului este evoluţia puterii sale de acţiune, şi “acţiunea” nu poate fi rezultatul a ceea ce se întamplă.”

si am putut....


---

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu